Prejšnji teden je Ljubljano obiskal Yaron Galai, soustanovitelj in predsednik globalnega podjetja Outbrain, ki prek svoje platforme povezuje založnike in oglaševalce. Večino časa je preživel z Outbrainovo ekipo v Ljubljani, vzel pa si je čas tudi za druženje s člani Slovenskega tehnološkega foruma in predstavniki medijev.

Yaron je izjemen sogovornik, preprost in hkrati svetovljan, ki je delil svoje izkušnje z ustanavljanjem in razvojem zagonskih podjetij.

Na srečanju je poudaril, da je eden od predpogojev osredotočenost na eno stvar, kot morda najpomembnejše pa je izpostavil pripravljenost na nenehno učenje in sprejemanje neuspehov. Med drugim pravi, da če si resnično dal vse od sebe in podjetju ni uspelo, je tudi to način pridobivanja izkušenj.

Na vprašanje, zakaj je Kalifornija še vedno najbolj privlačno okolje za zagonska podjetja, je odgovoril, da zato, ker lahko podjetje registriraš v desetih minutah, stroški za odvetnika pa znašajo kakšnih 200 dolarjev. Tam vsi odvetniki vedo, kako pravno pomagati zagonskim podjetjem, vedo, kako načrtovati izdajo delnic, kako se pogajati za investicije in podobno. Obstaja celoten ekosistem in vse je zelo preprosto. Tudi v Izraelu je okolje prijazno do zagonskih podjetij.

Kako pa je v Sloveniji? Podjetje Outbrain ima 18 pisarn po vsem svetu. Leta 2017 so prevzeli slovensko podjetje Zemanta in v tem času početverili število zaposlenih na 131.

Delo med pisarnami je razdeljeno na štiri področja. Središči za raziskave in razvoj sta v Izraelu in Sloveniji, sedež podjetja je v New Yorku, pisarne, zadolžene za prodajo, so v Nemčiji, Franciji, Veliki Britaniji in na Japonskem. V Ljubljani imajo še tako imenovani globalni center za talente, kjer skušajo zaposliti ljudi za različne vloge za celotno podjetje.

Yaron opaža, da smo Slovenci do tveganj in neuspehov zadržani, a je prepričan, da ljudje potrebujemo dobre zglede. Poudaril je, da imajo majhne države, kot je Slovenija, v tem segmentu zagotovo prednost. Razlog je ta, da se morajo zagonska podjetja zelo hitro usmeriti v iskanje poslovnih priložnosti zunaj meja, globalna usmerjenost pa je predpogoj za uspeh in obstoj takšnih podjetij.

In kje se ljudje, kot je Yaron Galai, učijo? Zase pravi, da predvsem iz knjig, saj je zanj branje kot vsakodnevna hrana – obilna, okusna in raznolika.

STF logo symbol in black color