V sredo, 25. septembra 2024 smo v Računalniškem muzeju v Ljubljani gostili izjemnega poslovneža, investitorja, voditelja, vizionarja, filantropa, predvsem pa velikega človeka, gospoda Dheeraja Pandeya, glavnega izvršnega direktorja in soustanovitelja podjetja DevRev.
Iz pogovora z njim izpostavljamo nekaj najzanimivejših poudarkov:
- O zgodovini: Dheeraj je velik ljubitelj zgodovine, hkrati pa si vseskozi prizadeva za napredek. Iskanje vzorcev skozi čas je njegov način razmišljanja o novih idejah, ki se mu pogosto porajajo prav ob pogledu v preteklost.
- O uravnoteženem življenju: je velik zagovornik uravnoteženega življenja po principu dobro dihati, dobro spati in se veliko smejati. Pomembno se je postaviti zase in za svoje vrednote. Šele ob prihodu v ZDA se je zavedel pomena in moči besede “ne” in “manj”. Dheeraj je velik zagovornik besede esencializem, ki pomeni “disciplinirano” prizadevanje za manj, je pa to vedno lažje reči, kot storiti.
- O raznolikosti: zanj raznolikost ni povezana le s spolom, barvo kože ali kulturnim ozadjem, temveč tudi z raznolikostjo razmišljanja in načinov, kako ljudje delajo stvari, ustvarjajo in pristopajo k procesom delovanja in odločanja.
- O voditeljstvu: odločitev, ali kot vlagatelj ostati v podjetju, ki ga je zgradil, ali se posvetiti razvoju nove poslovne ideje v drugem podjetju, za Dheeraja ni bila težka. Večina na ima s tem težave, saj velja prepričanje, da je podjetje, ki ga ustanoviš in ga vodiš, kot tvoj otrok in ga ne moreš kar tako zapustiti. Dheeraj pravi, da pride čas, ko je potrebno iti naprej.
- O poslovnih strankah in naročnikih: v tem kontekstu najraje poudarja zadovoljstvo, celo užitek. Ključno je stalno razmišljanje o strankah. V segmentu poslovanja s podjetji (B2B) pogosto slišimo, da lahko stranki ponudiš slabšo storitev, saj nima veliko izbire. Ko podjetja enkrat implementirajo vašo rešitev in prilagodijo svoje poslovne procese, se težje odločijo za spremembe. Raje vztrajajo, nekateri celo raje trpijo. Dheeraj opozarja, da večina odločitev v tem segmentu ni sprejeta zaradi strahu pred zamujeno priložnostjo (FOMO), temveč zaradi strahu pred poslabšanjem obstoječega stanja (fear of failing). Poleg tega se mnogi bojijo, da bi zaradi napačne odločitve lahko izgubili službo, bolj kot pa si želijo napredovati. Zanj je edina prava pot, ki vodi v uspeh, ta, da se je s svojimi strankami potrebno srečevati, pogovarjati, jih razumeti, si pogledati v oči.
- O umetni inteligenci: menedžerjem in zaposlenim se ni treba bati, saj bodo z njeno pomočjo lahko dosegali prodornejše in boljše rezultate. Z inteligentnejšimi stroji se ustvarjajo priložnosti za ljudi, da se dvignejo na višjo raven in več časa posvetijo reševanju zahtevnejših in najzahtevnejših problemov. Morda se bo tako ponovno vzpostavilo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. Če lahko umetna inteligenca vrne nekaj naših delovnih dni in vikendov, bo to verjetno koristilo našim družinam, zdravju in planetu na splošno.
- O iskanju talentov in zaposlovanju: pri bodočih sodelavkah in sodelavcih išče predvsem radovednost, saj so takšni ljudje kot goba – hitro vsrkavajo novo znanje. Pomembna je tudi ponižnost, saj se morajo zavedati, česa vsega še ne vedo. Poleg tega sta ključni odločenost in močna želja po nenehnem učenju ter pridobivanju novega znanja. Dheeraj nenehno išče ljudi, ki so se v življenju soočili z večjimi preizkušnjami, saj tovrstne izkušnje človeka utrdijo in oblikujejo v močno osebnost.
- O vrednosti podjetja DevRev: Dheeraj je povedal, da nimajo fizičnega premoženja. Vse, kar imajo, so ljudje in programska koda. Zato je ključnega pomena izbirati ljudi, ki se bodo najbolje vključili v podjetje, kulturo in vrednote, ter jih nato vzgajati in spodbujati njihov razvoj. Vedno se ne izide, zato se je včasih treba od koga tudi posloviti.
- O mitu osebnosti in podjetja: vaša osebna prepričanja so vaša zasebna stvar. Če jih širite prek platform podjetja, se lahko zgodi, da boste razjezili polovico svojih strank in vsaj polovico svojih zaposlenih. Tega se morate zavedati.
Za zaključek lahko povzamemo, da moramo spodbujati svojo radovednost, ponižnost in željo po znanju, ter si prizadevati za načrt, ki koristi človeštvu, namesto da se osredotočamo na levo ali desno politično agendo. To je tisto, kar je pomembno v današnjem svetu. Zato se ne smemo osredotočati le na poslovne odnose med podjetji (B2B), temveč na odnose med ljudmi. Zato #HumanAgenda!
Iskrena hvala, Dheeraj.